Masajın Faydaları

Masajın faydaları:
Masaj, kilo verme programı uygulayan kişiler tarafından düzenli olarak yaptırıldığında, boşalan yağ hücrelerini sıkıştırarak sarkmaları engeller. Vücuttaki deformasyonu engeller, kasları rahatır. Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir. Felç, romatizma, kanser vb. gibi hastalıklarda doktor önerisi doğrultusunda yapılan masajlar, hastanın ağrılarını azaltır, beden ve zihin açısından olduğu kadar psikolojik yönden de rahatlamasını sağlar. Masaj yaptıran kişi kendini daha enerjik hisseder. Günümüz hayat şartlarının ortaya koyduğu olumsuz etkilerden (stres, yorgunluk vb.) kişinin uzaklaşmasını sağlar. Baş ağrılarının (Migren gibi) doğurduğu ağrıları azaltır. Vücuttan toksinlerin gönderilmesine yardımcı olur. Cilde esneklik kazandırır. Metabolizmayı hızlandırır. Her biri ellerle deri üzerine ritmik darbeler vurmaktan ibaret olan bu perküsyon manevraları, özellikle güçsüz adalelerin uyarılmasında kullanılır. ‘Vibrasyon manevraları’ ise, parmak uçları, el düz vaziyette ve cilt sahasına dikey tarzda temas ettirildikten sonra uygulanan titreme hareketleridir ve ağrı dindirici etkisi vardır.
Masajın kanıtlanmış en belirgin faydalarından ilk ikisi artan kan dolaşımı ve esnekliktir. Fizyolojik veya mekanik açıdan bakıldığında masajla kas dokularının yağlanarak optimum hareketin elde edilmesi sağlanır. Kas dokuları birbirinden bağımsız çalışacak şekilde yapılanmıştır. Kaslar kurur veya susuz kalırsa dokular birbirine yapışır ve kas katılaşır. Kasa sıvı verildiğinde, tekrar yumuşayarak esneklik kazanır. Kas dokularının etrafında dolaşım arttıkça gelen besin ve giden atık rutini de artar ve kas daha sağlıklı olur. Yaşlanma da geniş anlamda bir “kuruma” problemidir. Vücutta su azaldıkça yaşlanma hızlanır. Çok su içmek ve düzenli masajyaptırmak kırışıklarla savaşırken etkili bir yöntemdir. Kan vücuda oksijen taşıdığından sağlıklı olmak için iyi bir dolaşım gerekir. Masaj kan dolaşımını artırır; dolayısıyla vücuda yararı kesindir.

Masajın Etkileri

Herşeyden önce masaj, kasın aktif güç ve kuvvetini arttırmaz, kasın gücü ve kuvveti ancak bilinçli egzersizlerle arttırılabilir. Masajın amacı kondisyonel düzeyde daha üst düzeye ulaşabilmek ve gevşeme sağlayarak performansı arttırmaktır.
Masaj Çeşitleri:
Klasik Masaj: Genellikle vücudun güne zinde başlamasına ya da yaşamın gündelik yorgunluk ve sıkıntılarından kurtulmak amacı ile yapılan genel dinlenme ve gevşemeyöntemi olarak kullanılan masaj türüdür. Önemli olan masaj yaptıran kişinin rahat vekeyifli bir ortamda kendini zinde ve dinlenmiş hissetmesinin sağlanabilmesidir.Genelliklemasaj yağı ile yapılır ancak isteğe bağlı olarak bazı durumlarda kayganlaştırıcı malze-me kullanmadan da klasik masaj uygulamak mümkündür.

 

Aromaterapi: Genellikle klasik masaj yöntemlerini bitki özlerinden elde edilmiş karışımlarla hazırlanan masaj yağlarını kullanılarak uygulanan bir masaj yöntemidir click this over here now. Rahatlatıcı, gevşetici, dinlendirici olabileceği gibi zindeleştirici ve uyarıcı türde etkileri olabilir. Günümüzde aromaterapik masaj yalnızca tedaviye yönelik değil klasik masajı destekleyici olarak genel rahatlama sağlayıcı ve dinlendirici özelliği ile de kullanılan bir yöntemdir.

 

Spor Masajı: Özellikle sportif etkinliklerde kullanılan bir masaj türüdür. Spor masajını klasik masajdan ayıran en önemli özellikler öncelikle ritm, süre ve bası miktarlarının değişik olmasıdır. Ayrıca uyarıcı hareketler çoğunluktadır ve branşa özgü olarak uygulanır.